Obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
1.Tyto obchodní podmínky upravují vztahy mezi kupujícím prodávajícím v oblasti prodeje textilních výrobků "ORIGI" a souvisejícího zboží (dále jen " Prodávající ") a jejími zákazníky (dále jen " Kupující ").
2. Prodávajícím je společnost "ORIGI" Vendula Kratochvílová, Za Lávkami 96, 38001 Dačice, která je registrovaným podnikatelským subjektem s IČ 03086178, zabývající se prodejem textilních výrobků a souvisejícího zboží. Kontaktní údaje na prodávajícího jsou:
e-mail: info@origi-shop.cz,
tel. Číslo: 777 119 998.
3. Kupujícím výkonu se rozumí každý člověk, který mimo rámec svého podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného svého povolání uzavírá smlouvu s Prodávajícím nebo s ním jinak jedná za účelem koupě zboží nabízeného Prodejcem.
4. Při zahájení právního jednání předkládá Kupujícímu pouze své kontaktní údaje, nutné pro bezproblémové vyřízení objednávky, případně údaje, které chce mít přivezeno na nákupních dokladech.
5.Právní vztahy Prodávajícího s Chci poskytovat neupravené tyto obchodní podmínky se řídí příslušnými ustanoveními zák. C. 89/2012 Sb., (občanský zákoník), zák. C. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, jakož i právními předpisy souvisejícími.
6. Kupující si je vědom, že mu koupí produkty, jež jsou v obchodní nabídce Prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů Prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvy sjednáno jinak.
II. Bezpečnost a ochrana informací
1. Uzavřením smlouvy údajů potvrzujem, že osobní údaje, které uvedl jsou pravdivé a souhlasí s tím, aby poskytnuté údaje byly Prodávajícím zpracovány a učeny v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů a Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR).
2. Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje Kupujícího smlouvy budou doplněny pouze k uskutečnění plnění a nebudou zveřejněny jinak ani poskytnuty třetí osobě; s výlukou související s distribucí či platebním stykem týkajícím se objednaného zboží (sdělení jména a adresy dodání).
3.Více se o ochraně osobních údajů dočtete v dokumentu s názvem Jak nás chráníme Vaše osobní údaje, které jsou dostupné na internetových stránkách Prodejce.
III. Objednávání
1. Prodávající nedisponuje tzv. kamenným obchodem, kde si můžete zboží osobně prohlédnout a vyzvednout. Pro účel nabídky zboží slouží internetový obchod, který je provozován na webové adrese www.origi-shop.cz, tudíž je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
2. Kupující od Prodávajícího kupuje zboží za cenu platnou v okamžiku objednání. Kupní cena je vždy uvedena u konkrétního zboží v internetovém obchodě.
3. Náklady na poštovné a balné neplatíte dle způsobu, který zvolil při objednání zboží. Tyto náklady se řídí cenami podle článku X. těchto obchodních podmínek.
IV. Uzavření smlouvy
1. K uzavření kupní smlouvy dochází na základě přijetí nabídky Prodávajícího Kupujícího prostřednictvím objednání zboží, které je uvedeno na internetových stránkách prodeje. Objednávku lze učinit i telefonicky.
2. Každá smlouva uzavřena mezi Prodávajícím a Kupujícím může být uzavřena pouze v českém jazyce.
3. Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky a nevyvolá právní účinky, a to i v případě, když dodatek nebo odchylka změní nemění podmínky nabídky.
4. Převzetí nevyžádaného plnění ze strany Kupujícího neznamená přijetí nabídky. V případě přebírání nevyžádaného plnění je povinen o existenci tohoto plnění informovat.
5. Po dokončení objednávky bude Kupujícímu elektronickou cestou zasláno potvrzení objednávky (uzavření kupní smlouvy). Objednávka Kupujícího zůstává uložena u Prodávajícího.
6. Chyby vzniklé při zadávání dat před podáním objednávky může chtít opravit pouze do odeslání objednávky. Po odeslání objednávky Prodávajícímu může Kupujícího údajů o těchto chybách informovat prostřednictvím jeho kontaktních údajů. Pro Prodávajícího jsou tyto změny právně závazné pouze v případě, že Kupujícímu písemně potvrdí, že je s nimi srozuměn.
V. Odstoupení od smlouvy
1. V případě, že kupující odebral zboží jiným způsobem než osobně, tedy když mu bylo objednané zboží doručeno dopravní službě, je lhůta pro odstoupení od smlouvy 14 dní od doručení.
2. Naplní-li Kupující všechny náležitosti pro odstoupení od spotřebitelské smlouvy uzavřené distančním způsobem a rozhodne-li se pro odstoupení ve shora uvedené lhůtě, je nutno splnit následující podmínky:
- Odeslat dopis (nejlépe e-mailem na adresu info@origi-shop.cz,) s textem: "Já …………. (jméno Kupujícího) jsem dne DD.MM.RRRR uzavřel smlouvu č. (číslo objednávky/faktury). V návaznosti na ustanovení zák. č. 89/2012 Sb. , že splňují všechny zákonné požadavky pro toto odstoupení od smlouvy dle příslušných právních předpisů".
- V případě písemného vyhotovení dopisu je povinen opatřit dopis příslušným datem a vlastnoručním podpisem.
- Zboží odeslané a doručené zpět na adresu Prodávajícího musí být nepoškozené, kompletní jako kopií dokladu o koupi. V případě nedodržení některých z uvedených náležitostí má Prodávající právo odmítnout vrácené zboží nebo poměrně snížit částku, za kterou bude zboží přijato zpět.]
- Možnost odstoupit od smlouvy se nevztahuje na zboží upravené dle přání Kupujícího a jiné zboží, které nelze vrátit do původního stavu před koupí.
VI. Práva z vadného plnění
1. Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá jiné vady, než odpovídá míře používání nebo opotřebení, kterou zboží má vzhledem ke svému stáří a že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li, má takové vlastnosti, které prodávající napsal nebo které očekával s ohledem na povahu zboží;
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Prodávající uvádí ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá;
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo jakosti;
- zboží vyhovuje podmínkám právních předpisů.
1. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
2. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vadu, kterou má zboží při převzetí kupujícím. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
3. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, tedy takovým porušením, o kterém, kdyby Kupující před koupil věděl, koupil by neučinil, měl Kupující právo:
- na odstranění vady dodám chybějící věci;
- na odstranění vady opravou věci;
- na přiměřenou slevu z kupní ceny;
- na odstoupení od smlouvy.
1. Je-li vada odstranitelná, může se chtít domáhat buď opravy nebo doplnění toho, co chybí, anebo třeba slevy z kupní ceny. Nelze-li vadu odstranit a nelze-li pro ani zboží řádně užívat, může chtít buď odstoupit od smlouvy, anebo se domáhat přiměřených slev z kupní ceny.
2. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Kupující právo na odstranění vad, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
3. Kupující sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže chtít změnit bez souhlasu Prodávajícího. Neoznámí-li Kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co se vada na zboží vyskytla, pozbývá své právo z podstatného porušení smlouvy a nadále může již uplatňovat jen práva, která vyplývá z vady, jež je nepodstatným porušením smlouvy.
4. Právo z vadného plnění Uplatňujete u Prodávajícího osobně na adrese Zahradní 12, 150 00 Praha, nebo prostřednictvím dopisu na tutéž adresu nebo prostřednictvím elektronické komunikace.
VII. Reklamace zboží
1. V případě reklamace v záruční době mohu informovat Prodávajícího jednou z následujících možností:
- na e-mailovou adresu info@origi-shop.cz,
- telefonicky na čísle 777 119 998.
2. Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
3. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím. Záruční doba je 24 měsíců.
4. Ke každému zboží je přikládán prodejní doklad a návod k použití. Převzetím zboží zákazník potvrzuje svůj souhlas se záručními a obchodními podmínkami. Pokud zboží není osobně odebráno, rozumím převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá od dopravce.
5. Nárok na uplatnění záruky se nevztahuje na poškození vzniklá:
- poškozením zboží,
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci,
- neodborným zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
- běžným opotřebením zboží.
6. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je oprávněna provést Česká obchodní inspekce, IČO: 000 20 869, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: coi.cz.
7. V případě, že nebude spor urovnán mimosoudně, řeší vzájemné spory mezi Prodávajícím a Kupujícím obecné soudy. Rozhodné právo pro řešení sporů v případě uzavření smlouvy s cizincem je výhradně české.
VIII. Informace o zboží
1. Informace o zboží nabízeném v internetovém obchodě Prodávajícího mají pouze ilustrační charakter a mohou se zobrazit od dodávaného zboží.
2. V internetovém obchodě jsou vždy aktuální a platné ceny nabízeného zboží včetně DPH. V ceně zboží není zahrnuto poštovné a balné.
IX. Platební podmínky
1. Objednané zboží je možné zaplatit:
- platbou v hotovosti při doručení zboží (hotovost přebírání od Kupujícího dopravce),
- platbou pomocí převodu na účet Prodávajícího po dokončení objednávky.
2. Zboží zůstává do úplného zaplacení majetkem Prodávajícího.
X. Dodací podmínky
1. Zasílání dopravní službou: Objednané zboží bude odesláno zvolenou dopravní službou. Dopravce garantuje doručení zásilky kamkoliv po ČR do 48 hodin. Cena dopravy se řídí dle ceníku dopravce aktuálního v den objednávek.
2. Při nákupu zboží nad 3.000,- Kč a doručení po ČR náklady na dopravu zboží Prodávající.
3. Potřebujete je povinen při dodání zboží převzít s oznámením v čl. X. odst. 5 těchto obchodních podmínek. Nepřevezme-li kupujícího zboží při dodání, je Prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.
4. Pokud je nutné uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, jakož i náklady spojené s jiným způsobem doručení.
5. Při přebírání zboží od dopravce je povinen zkontrolovat neporušenost obalu zboží a případné závady oznámit opravu. Zboží se zjevně poškozeným obalem není povinen od dopravce převzít.
6. Podpisem písemného listu potvrzení potvrzujete, že zásilka zboží vyplnila všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení zásilky nebude brán zřetel.
7. Další práva a povinnosti při dopravě zboží mohou být upraveny v odpovídajících podmínkách dopravce.
XII. Závěrečná ustanovení
1. Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást každé smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím s platností ihned.
2. Aktuální obchodní podmínky jsou k dispozici na internetových stránkách Prodávajícího.
3. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto obchodní podmínky bez předchozího upozornění.